torsdag 18 juli 2013

Lavendel och Greengateporslin

Lavendel plockad från trädgården

  
Lite av de fynd jag gjorde på Öland

 Nya äggkoppar, älskar verkligen detta porslin från Greengate

Idag var tanken att gå upp tidigt och njuta av tystnaden till sovande barn, tji fick jag för Alice envisades också med att följa med trots att hon inte sovit klart! Men efter ca en timma med morgonmys och tv-tittande somnade hon igen och jag gick ut i trädgården och plockade in lite lavendel, så rogivande att sitta där vid busken och greja med blommorna! Tyvärr var det i sista rappet att de skulle plockas av, men hoppas de blir fina när de torkat ändå.. 

Visar nu även några bilder av det jag köpte på Öland, de stora vackra tekopparna ser jag fram emot att använda i höst och äggkopparna är mina nya favoriter, har länge trånat efter detta porslin så nu slog jag äntligen till och lägger ännu en porslinssort till på min samlingslista.. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar