tisdag 28 maj 2013

Härlig eftermiddag!




 

Eric hjälper gärna till att köra bort gräs och ogräs från trädgården med traktorn från början av 90-talet!

Vilket härligt väder det är ute idag! Det är dessa dagar jag trivs som bäst, det behöver inte bli varmare för min del nu.. Eric och jag var ute en sväng efter att vi kommit hem från jobb och dagis medan Alice tog en eftermiddagslur... Det känns rätt lyxigt att ha denna fina utsikt och inte ens behöva gå ut från trädgården.. =)

Ni fick även en bild på ett litet smakprov av lite bär vi har här.. Längtar tills de börjar komma nu så man kan börja sylta och safta! Ett helt hav av vinbär i alla dess färger, jordgubbar, rabarber, äpplen, körskär, klarbär, äpplen och fläderbär! Det kommer bli mycket gott här hemma framöver.. Till helgen tänkte jag göra en första sats med rabarbersaft och kräm! 

Idag har dessutom maken och jag bröllopsdag, blir lite lugnt firande med matig paj ikväll och bara vara hemma, då det är jobb imorgon som gäller och att hela familjen är halvdassiga i diverse förkylningar tyvärr..

Nu har jag dessutom tänkt sluta länka till denna blogg på facebook, så ni som verkligen vill läsa hoppas jag kommer hitta in hit ändå i framtiden..
 Hoppas ni alla får en bra vecka!
Kram



1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Ni har det ändå rätt bra, ni som bor på landet! :)

    Kram Lovisa

    SvaraRadera