söndag 19 januari 2014

En tändsticksask från mor!







Hej!
Hur har ni det i kylan!? Vi har haft en lugn och skön helg då Alice är lite halvkrasslig igen. Igår tog vi det bara lugnt och åt hemmagjord plankstek med mor och far. Idag har vi fortsatt att fixa lite hemma, jag och barnen åkte även en sväng till Målilla för mat. Där passade jag även på att få lite egentid med ett plastparty på em också.

Idag visar jag lite bilder från ena hörnet i vardagsrummet. Där har jag ett gammalt symaskinsbord som jag hittade i verkstaden här för några år sedan, som jag putsat rent från olja och diverse smuts. Fick för ett tag sedan en ny tändsticksask som min mamma gjort, den passade in bra på bordet. Över har jag även hängt spegeln jag ärvde från min mormor. Gjorde sig perfekt till det lilla skåpet som är gjort av samma person!

Det var allt för denna gång, nu ska vi äta kvällsmat, nygräddade brödbullar och hemgjord choklad får avsluta söndagen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar