lördag 9 november 2013

Arv från mormor och vacker hyacint


 







Hej!
Lördag kväll och jag sitter och tar det lugnt i soffan samtidigt som jag kollar på "Så mycket bättre" medan Mattias är iväg och bastar. Har inte varit riktigt hundra idag! Trött, frusen och sovit mest hela eftermiddagen! Hoppas jag är piggare imorgon då vi ska till Ikea och handla garderober och bänkar till groventrén.

Igårkväll var det tjejmiddag här med god mat, vin och klädvisning. En jätterolig kväll. Fick bla denna fina hyacint då! Den passade perfekt på spegelbyrån. Spännande att se när den slår ut och vilken färg den har! =)

På bordet i hallen ligger det just nu en spegelljusstake i gamla trärester och silverbestick, som jag ärvt av min mormor som dessvärre gick bort för några veckor sen! Har alltid velat ha en sådan att sedan få ärva hennes känns speciellt och betydelsefullt! Dock har den inte hittat sin rätta plats här hemma än, men tills dess får den ligga framme på bordet som ett fint minne av henne!

Hörs snart igen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar